Hybridarrangement Best practice
Et eksempel på håndtering af et arrangement, som både er et fysisk event og et livestreaming event.
Simple text | Content block ] Denne skabelon er et supplement til Arrangement Best Practice og viser den foreløbige "sørøverløsning" i forhold til arrangementer der både er live on location og livestreaming.
Løsningen imødekommer den problematik der opstår, når det fysiske arrangement også foregår live livestream.
Billetstatus er de skrå bar i bunden af pageimage.
Program
[Facts spot | Content block] Er der et program for dit arrangement, skal det placeret her.
Justering = venstre
Collapsible state = Åben
Målet med denne løsning er at billetstatus fortsat skal fremstå som "Diamanten eller Livestream" ved et udsolgt arrangement (som også livestreames). Normalt vil en billetstatus "Udsolgt" udløse et statusbanner "Udsolgt" på pageimage og spotimage.
Ved et udsolgt arrangement som samtidigt livestreames skifter vi ikke billetstatus, i stedet ændres linkteksten fra "Køb billet" til "Udsolgt".
Redaktørflow for hybridevent:
Efter ”hack” på microcopy: Eventstate:online:
Hvis et event er både online og fysisk i Diamanten vælges event status ”online” (flueben)
Dette udløser et stausbanner på pageimage/spots ”Diamanten eller livestream”
Hvis et event er udsolgt:
Billetstatus ændres IKKE, for så vil statusbanner skifte til udsolgt og overskrive ”Diamanten eller livestream”.
I stedet skiftes knappens tekst (manuelt) til ”Udsolgt”
For yderligere at understøtte synliggørelsen af livestream som alternativ flyttes focusspot med info om livestream op” på siden
Se med på livestream

Foto: Jesper Egelund
Factspot om livestream
Hvis/når et arrangement er udsolgt kan blokken flyttes opad, så det kommer tættere på sidens top. Pas på den ikke kommer direkte under programmet (hvis der ikke er brødtekst). Det kan give et uregelmæssigt layout
DM&MA er samarbejdspartner og sponsor for Students Only!